Кад физичка удаљеност не значи емоционалну раздаљину: Како одвојен отац обликује живот својих ћеркица

Сарадња родитеља у интересу деце

Одвајање родитеља и живот у различитим домовима често се представља као изазов за децу, али, како показује прича оца Бранка из Бајине Баште, физичка удаљеност не мора значити и емоционално одсуство. Разведени родитељи често се суочавају са дилемом како очувати блискост и успоставити здраву рутину за своје потомство. Бранко је пример како је могуће остварити позитиван однос са децом и превазићи изазове раздвојеног живота.

  • „Моје ћеркице живе са мајком, али ми смо одувек настојали да остваримо сарадњу која је у првом плану у интересу наше деце,“ каже Бранко док прича о свакодневним напорима да остане присутан у животима својих девојчица. „Никада нисмо дозволили да моје одсуство постане разлог за љутњу или освету. Све радимо заједно – и ја и њихова мајка – како би деца одрастала у окружењу у којем нема гнева, већ разумевања.“

Викенд авантуре и заједничко учење

Сваког викенда, Бранко преузима ћеркице и улази у свет који је њима и даље откриће. Путују заједно, упознају нове пределе, обилазе места која нуде образовне и забавне садржаје.

  • „Лето нам је увек време за мале авантуре. Идемо на одмор, учимо их да цене природу, упознајемо нове људе, причамо о култури, о историји места која посећујемо. Свако путовање је прилика за разговор, за заједничко учење,“ наставља Бранко.

Физичка удаљеност и емоционални развој

Истраживања показују да одсуство једног родитеља може утицати на развој емотивних и интелектуалних способности детета, али Бранкова пракса демантује ту тврдњу у многим аспектима.

  • „Важно је да, и када нисам физички ту, деца знају да сам увек са њима мислима, да сам ту да их подржим, слушам и саветујем. Емоционална блискост није само питање присуства у свакодневици, већ и квалитета времена које проводимо заједно,“ објашњава он.

Креативне активности и практично учење

Бранко редовно осмишљава активности које развијају креативност и знање његових ћеркица. На пример, током викенда, поред шетњи и игара на отвореном, деца уче о природи, математици кроз практичне задатке, али и о важности међусобне сарадње и емпатије.

  • „Некада заједно решавамо загонетке, радимо мање експерименте или правимо пројекте од материјала које пронађемо у природи. То их учи да мисле критички и самостално доносе одлуке,“ истиче Бранко.

Сигурност и подршка у односу са бившом супругом

Иако је физички раздвојен од мајке, Бранко и његова бивша супруга успели су да створе атмосферу у којој деца осећају сигурност и стабилност.

  • „Ми се трудимо да се свака одлука донесе у договору, од школских обавеза до ваннаставних активности. Деца треба да осете да је однос родитеља конструктиван и да њихово добро увек долази прво,“ каже он.

Континуитет као кључ успешне родитељске улоге

Један од кључних елемената успешног одржавања блискости са децом је континуитет. Бранко не пропушта ниједан викенд и никада не пропушта прилику да се заједно са ћеркицама упусти у ново искуство.

  • „Сваки пут када смо заједно, трудим се да време буде квалитетно. Чак и ако је реч о једноставним активностима – читању књига, шетњи или гледању документарних филмова – важно је да деца виде да сам ту, да слушам и да делимо време заједно,“ додаје он.

Љубав и присуство као основа развоја

Прича о Бранку је подсетник да, и када животне околности наметну физичку раздвојеност, родитељска посвећеност, љубав и мудро управљање временом са децом могу створити окружење у којем деца не само да одрастају срећно, већ и развијају свој пун потенцијал – емотивно, интелектуално и социјално.

Љ.Марковић

Пројекат „Тата волим те“ суфинансиран је из буџета Општине Бајина Башта. Ставови изнети у подржаном медијском пројекту нужно не изражавају ставове органа који је доделио средства.