Zamislite da imate supermoć da otkrijete kakvo je vaše ponašanje na internetu samo jednim klikom. To je upravo ono što su četiri briljantna srednjoškolca – Nina, Ognjen, Kristina i Nađa – ostvarili aplikacijom DeepPrint i osvojili treće mesto na Svetioniku znanja.
Prilikom procesa zapošljavanja, kompanije sve češće pored fokusa na profesionalne kvalifikacije i iskustvo kandidata, kao i na njihovu sposobnost da obavljaju poslove koji su im potrebni, istražuju i ponašanje kandidata na internetu, posebno ako postoje indikacije da bi to moglo biti relevantno za radno mesto ili kulturu kompanije.
Da li ste znali da čovek dnevno na internetu provede u proseku od 2-4 sata, najčešće ga koristeći za komunikacu, ali i pretraživanje različitih informacija, zabavu, kupovinu, obrazovanje i finansije. Ideja ovih srednjoškolaca bila je da pomognu vršnjacima koji tek treba da uplove u tržište rada, ukazujući im koliko je važno šta i kako rade na internetu.
– Shvatili smo koliko je važno znati kako se ponašate na internetu. Naša aplikacija ne samo da meri vaš digitalni otisak, već vam i daje korisne savete kako da ga unapredite, uz pomoć veštačke inteligencije. Mladi su sve više svesni svog digitalnog identiteta i njegovog uticaja na budućnost – kaže Nina, predstavnica tima.
Šta je zapravo digitalni identitet?
On predstavlja skup svih naših aktivnosti na internetu – od načina komunikacije na društvenim mrežama do tragova u online trgovini i digitalnoj interakciji sa pojedincima i institucijama. Ti negde pothranjeni skiveni zapisi, mogu imati dubok uticaj na našu privatnost, profesionalni razvoj i društveni ugled.
Razgovarali smo i sa Majom Rubin menadžerkom projekta „Svetionik Znanja“ na kom je ovaj fantastičan tim odneo treće mesto.
– Ovi mladi heroji dotakli su važnu temu, posebno u dobu društvenih mreža. Njihova priča treba da nas inspiriše da shvatimo da i mi možemo menjati svet – kazala je Maja, dodajući da je projekat ključan za naše društvo iskazujući uverujenje da će ovi mladi lideri oblikovati našu budućnost i
doneti pozitivne promene u našu zajednicu.
Prepoznavanje važnosti digitalnog identiteta otvara put ka odgovornijem ponašanju na mreži. Aplikacije poput ove nude alate i resurse kako bismo razumeli naše online navike i njihov potencijalni uticaj.
Da podsetimo, Svetionik znanja je tradicionalno takmičenje srednjoškolaca iz 12 lokalinih zajednica Srbije, među kojima je i Bajina Bašta, koje se sprovodi svake godine u organizaciji Svetionika znanja i Asocijacije za afirmaciju kulture. Cilj je jednostavan podstaknuti mlade da osmisle i razviju projekte koji će doprineti unapređenju kvaliteta svakodnevnog života u njihovim zajednicama.