Društveno-koristan rad u smislu preventivne funkcije ponašanja đaka, udaljavanje sa nastave na određeno vreme i pojačan preventivni rad tokom cele školske godine, najvažnije su tačke novog Pravilnika o postupanju obrazovne ustanove u slučaju nasilja zlostavljanja i zanemarivanja u školi.
Pred početak nove školske godine, oformljen je i Tim za krizne situacije koji radi u okviru svake škole na jačanju otpornosti obrazovne ustanove, kao i obezbeđivanju efikasnije reakcije u pružanju zaštite učenicima.
Novi pravilnik, odnosno Protokol o postupanju obrazovne ustanove u slučaju nasilja, zlostavljanja i zanemarivanja stupio je na snagu prošlog februara.
Novina od ove školske godine je da se uvodi društveno-koristan rad, a njegova svrha je, pored ostalog, da učenici unaprede kompetencije potrebne za odgovorno učešće u društvu, kao i da budu osnaženi da poštuju i promovišu ljudska prava i razvijaju empatiju.
Takođe, dodatno treba raditi na vaspitnom radu sa učenicima koji vrše nasilje.
Ove godine kreće sa radom i Tim za krizne situacije, koji radi u okviru svake škole na obezbeđivanju efikasnije reakcije u pružanju zaštite učenicima.
Svrha ovog tima je uređivanje načina postupanja u reagovanju na krizni događaj i vraćanju u redovan način rada nakon nekog događaja.
Nasilje i zlostavljanje može da se javi kao fizičko, psihičko, socijalno i digitalno, a da do njega ne bi dolazilo škole su u obavezi da deluju preventivno, kroz brojne edukacije i predavanja, ali i represivnim merama, poput udaljavanja sa nastave iz škole na najviše 20 dana.